Річний звіт про діяльність

Річний звіт про діяльність

Навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» с. Колибабинці

 

1.Інформаційна довідка про організацію роботи школи.

2. Аналіз методичної роботи

3. Аналіз виконання навчальних програм

4. Аналіз навчально-виховної роботи

5. Аналіз виховної роботи

6.Аналіз управлінської діяльності, впровадження інформаційних технологій та експериментальної роботи

7. Пріоритетні завдання, цілі школи в новому навчальному році

 

АНАЛІЗ РОБОТИ ШКОЛИ ЗА 2017 – 2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

 

1.                Інформаційна довідка про організацію роботи школи.

 

 Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» с. Колибабинці є комунальним  навчальним  закладом Хмільницької районної ради Вінницької області та  здійснює свою освітню діяльність згідно з нормативними документами. Робочий навчальний план складено відповідно до структури навчального закладу:

 

1, 4,5,8 клас  – навчання за індивідуальним планом , на підставі наказу №732 від 20.12.2002 р. МОН України «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»;

     2, 6,7-ті класи — загальноосвітні класи

 

1-4 класи – Типовий навчальний план початкової школи, затверджений   наказом МОН України від 10.06.2011 № 572 ( додаток №1) зі  змінами  згідно  наказу№460 від16.04.2014р.

5 – 8 класи – Типовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів, затверджений наказом МОН України від 03.04.2012 р №409(додаток 1), зі змінами, внесеними наказом МОН України від 29.05.2014 № 664 (додаток 13) та  наказом№1465 від 12.12.2014 р.

 

 

Мова навчання в школі – українська, одномовна, працює за базовим навчальним планом, в режимі пятиденки. Навчальний рік поділяється на 2 семестри. Школа працює за програмами і підручниками з грифом “Допущено Міністерством освіти і науки».

Робочий навчальний план складався з 2 частин:

-                     Інваріантна частина включала обовязкові предмети

-                     Години варіативної частини використані для викладання курсу  за  вибором: безпека  дорожного  руху,  і мають на меті забезпечити  комплексний розвиток класних колективів.

 

Клас

Предмет

Кількість годин

7 клас

Безпека  дорожного  руху( курс  за вибором)

0,5

 

 

 

 

Разом

0,5

Регламент роботи школи передбачено режимом навчально – виховного процесу. Початок роботи о 9.00 год. Заняття розпочинались з 1 вересня і закінчились 25 травня, тривалість уроку у 1 кл. – 35 хвилин, 2- 4 класах – 40 хвилин. В 5 - 8 класах – 45 хвилин. Семестрова система навчання. Завершився  навчальний рік ДПА ( 4, кл). В 2017 – 2018н.р., виконуючи Закон України про загальну середню освіту, всі учні відвідували школу. Навчання в школі здійснювалось, керуючись нормами і положеннями Державного стандарту початкової школи та загальної середньої освіти.

Проведена значна робота зі створення умов для здобуття учнями повної загальної освіти, зміцнення навчально-матеріальної та матеріально-технічної бази школи, формування джерел фінансування установи.

 

2.                Аналіз методичної роботи

 

Організація методичної роботи в школі здійснюється відповідно до Закону України "Про загальну середню освіту", Положення про організацію науково - методичної роботи з педкадрами, Положення про порядок здійснення інноваційної діяльності (наказ МОНУ від 07.11.2000, №522), Концепції профільного навчання в старшій школі, методичних рекомендацій КВНЗ «ВАНО» щодо діяльності закладів освіти в умовах реалізації провідної педагогічної теми «Упровадження  компетентісного  підходу  до  формування  змісту  та  організації  навчального  процесу» (2013-2014—2017-2018 н.р.)

Методична робота школи ґрунтується на основі діагностики та прогнозування, на системі принципів науковості, систематичності, конкретності, неперервності, актуальності.

Корегуючу та аналітично-діагностичну функцію в організації науково-методичної роботи здійснює методична рада,створена на базі опорної школи с. Сьомаки, на засіданнях якої розглядаються питання модернізації освітньої галузі в районі та в школі.

Організаційні форми методичної роботи структуровані за принципом відповідності конкретному змісту роботи педагогічного колективу. В НВК проводилися такі традиційні форми методичної роботи, як  педагогічні читання, методичні оперативні наради, індивідуальні, групові методичні консультації, планова курсова перепідготовка, робота методичних об’єднань,  психолого-педагогічні тренінги.

Провідною формою організації науково-методичної роботи в школі є методичне об’єднання. Діяльність методичних об’єднань направлена на  всебічну підтримку і демонстрацію позитивних здобутків, стимулювання творчості як вчителів, так і учнів. Це продемонстрували проведені в цьому навчальному  році на базі НВК с. Сьомаки: окружне методичне об’єднання вихователів дитячих  садочків та  вчителів початкових класів  на  якому  був  проведений  тренінг з учителями  сусідніх  шкіл, який цікаво  провели вчителі: Бовкун О.А.(Сьомацький НВК І- ІІІ ст.) тавихователька ДНЗ с. Пустовіти. Вчителі суспільно – гуманітарного   та фізико – математичного циклів відвідали міжокружні методичні  об’єднання у Великомитницькій ЗОШ  І – ІІІ ст..

На засіданнях МО розглядалися питання використання різних методів, форм і засобів навчання, удосконалення контролю знань, умінь і навичок, питання  психології та дидактики.  Вивчається і узагальнюється досвід роботи провідних учителів.

Члени МО активно впроваджують у свою роботу нові методики навчання, інновації в педагогічну практику, забезпечують компетентнісний підхід креативної моделі школи.

Варто відмітити позитивні зміни в практичній діяльності. Постійно відпрацьовуються і впроваджуються елементи сучасних педагогічних технологій в контексті особистісно - зорієнтованої організації  навчально-виховного процесу, впроваджуються інтерактивні технології в практику навчальної та виховної роботи.

Оскільки перехід на нову якість освіти сьогодні тісно пов’язаний з новими способами зберігання, передачі і використання інформації, в школі запроваджено вивчення комп’ютерної техніки з першого класу, що забезпечує оволодіння нею учнями на рівні, який розширює можливості використання комп’ютера, як засобу досягнення навчальної цілі. Комп’ютерна техніка використовується під час проведення уроків з різних предметів (інформатики, історії, алгебри, геометрії,фізики, біології, географії, в початкових класах і т.д ).

Така організація роботи методичних об’єднань позитивно впливає на  якість навчального процесу та на діяльність  педпрацівників.

В рамках роботи над методичною темою  в школі впроваджується компетентнісно-орієнтований підхід в навчально – виховний процес, спрямований  на модель випускника основної  школи як креативної  особистості.

На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого вдосконалення методичної роботи по НВК було видано наказ №59 від 12.09.2017 року «Про організацію методичної роботи в 2017-2018 навчальному році».

         Була затверджена така структура методичної роботи при опорній школі на базі НВК  «ЗНЗ І-ІІІ ст.- ДНЗ» с.Сьомаки

-                     методична рада;

-                     шкільні методичні об’єднання: вчителів початкових класів та класних керівників;

-                     міжокружні  методичні  об’єднання  вчителів суспільно - гуманітарного   профілю,   природничого та фізико – математичного  профілів.

 

У 2017-2018 навчальному році були проведені засідання методичної ради, на яких були розглянуті такі питання:

1.                  Аналіз методичної роботи за 2016 – 2017 н.р.  Визначення завдань методичної служби школи на 2017 – 2018 н.р.

2.                  Розподіл обовязків між членами методичної  ради.

3.                  Про організацію роботи над науково – методичною темою на 2017 – 2018 н.р.

4.                  Визначення змісту, форм і методів підвищення кваліфікації педагогів, проходження атестації в 2017-2018 н. році.

5.                  Огляд нормативних документів, новинок педагогічної преси.

6.                  Про підсумки участі учнів у шкільних та підготовку до районних предметних олімпіад, конкурсів учнівської творчості.

7.                  Аналіз адаптації учнів 5-го класу до навчання на другій ступені  навчання.

8.                  Аналіз результативності методичної роботи за перший семестр.

9.                  Моніторинг знань учнів з базових предметів за І семестр.

10.             Поповнення банку даних про досягнення педагогічної науки, методичної літератури по роботі над науково – методичною темою.

11.             Підсумки атестації педагогічних працівників

12.             Підготовка до державної підсумкової атестації у 4 класі.

13.             Експертна оцінка методичної роботи за ІІ семестр.

14.             Підбиття підсумків курсової перепідготовки, підвищення кваліфікації педпрацівників за навчальний рік.

15.             Підсумки моніторингу навчального процесу за навчальний рік.

16.             Про підготовку до серпневих нарад вчителів.

17.             Про роботу з молодими  вчителями.

18.             Сучасні джерела  виховання.

19.             Інтенсифікація  сучасного  уроку.

20.             Здоров’язберігаючі технології  у  школі.

21.             Про планування методичної роботи на 2018 – 2019 н.р.

 

На засіданнях шкільних методичних об’єднань розглядалися питання згідно планування, з внесеними корективами.

         Робота атестаційної комісії завершилася з такими  результатами (атестувався один учитель): Костюк Анатолій Андрійович - вчитель української мови та літератури, іноземної мови, атестувався  згідно  графіка  атестації  і була присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії».

У 2017-2018 навчальному році вивчено та узагальнено в наказах питання викладання таких предметів: німецька мова  в 5 - 8 класах, хімія, укр.мова та л-ра,математика, трудове навчання, про стан психолого-педагогічного забезпечення процесу адаптації учнів 5 класу до навчання у школі II ступеня, аналізувалися результати контрольних робіт з української мови в  4,5,6,7,8 класах, математики в  4, 5, 6,7, 8 класах, навички читання.

Протягом навчального року  проводився аналіз відвіданих уроків, аналіз календарних планів, аналіз ведення журналів, аналіз ведення зошитів, аналіз стану шкільних кабінетів, аналіз проведення контрольних робіт, порівняльний аналіз (моніторинг), аналіз успішності учнів, аналіз участі учнів у олімпіадах, аналіз державної підсумкової атестації, результатів атестації вчителів, відомості про працевлаштування випускників. 

 

 

 

3.                Аналіз виконання навчальних програм

 

Згідно з річним планом роботи НВК та планом контролю за якістю навчально – виховної роботи в грудні та травні 2017 – 2018 н.р. адміністрація НВК проводила перевірку виконання навчальних програм, контрольних, семестрових, лабораторних та практичних робіт, уроків звязного мовлення та позакласного читання. Для цього були звірені календарно – тематичні плани, навчальні програми, зошити та здійснені записи на сторінках журналів. Під час перевірки основна увага зверталася на послідовність вивчення навчального матеріалу, дотримання кількості годин, передбачених навчальним планом, рекомендацій МОН  України, виконання обов’язкового мінімуму практичних, лабораторних робіт та тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів за 12-бальною системою оцінювання.

Було встановлено, що з усіх предметів навчального плану у зв’язку з   перебуванням вчителів на курсах або лікарняному  до календарних планів внесені зміни, спрямовані на виконання державних програм. Програма виконана за  рахунок інтенсифікації  навчального  процесу.

Кількість проведених уроків, лабораторних, практичних та контрольних робіт відповідає запланованій у календарних планах.

Календарні плани у 5 класі та 7-му класі (учні перебували на індивідуальному навчанні) виконані повністю за рахунок змін у розкладі.

Під час перебування Кривонос С.В.Мацюк О.І.,та Ткача Д.А.  на курсах підвищення кваліфікацї,  була  здійснена  взаємозаміна.

Усі програми, якими користуються вчителі, є у переліку програм і навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою у 2017-2018 навчальному році.

З усіх предметів проводиться поточне оцінювання. Своєчасно здійснюється тематичне оцінювання. Зошити, в яких виконуються письмові роботи, ведуться та перевіряються відповідно до «Орієнтовних вимог до виконання письмових робіт і перевірки зошитів».

 

4       Аналіз навчально – виховної роботи

Станом на 25 травня 2018 року в школі навчалося 29 учні, всі атестовані та переведені до наступного класу.

 

Контингент

 учнів

Всього

учнів

 

Не атест.

1-3б.

4-6б.

7-9б.

10-12б.

1-4 клас

12

 

 

2

 

 

1 клас

2

2

 

 

 

 

2 клас

8

 

 

2

4

2

4 клас

2

 

 

2

 

 

5 клас

2

 

 

2

 

 

6 клас

5

 

 

2

3

 

7 клас

6

 

 

1

4

1

8клас

4

 

 

2

2

 

5-8

17

 

 

11

13

3

Учні 4, класу здавали ДПА  згідно графіка, затвердженого відділом освіти Хмільницької райдержадміністрації. 

 

 

 

             

 

 

4 клас

Предмет

Кількість учнів

Бал

 

Всього

Допущено

Здавало

1 - 3

4  - 6

7 - 9

10 – 12

Українська мова і літературне читання

2

2

2

-

2

 

 

Математика

2

 2

2

-

2

 

 

 

        

Учні школи щорічно беруть участь у районних олімпіадах із базових предметів , в районних та обласних конкурсах і турнірах.

Аналіз результатів участі учнів школи в районних олімпіадах з базових дисциплін показав, що школа у розрізі предметів має таку картину:

 Учениця 7 класу Коваль Яна зайняла  5 місце  у  ІІ  етапі – з математики та 6 місце у ХVII Міжнародному конкурсі з української мови ім. Петра Яцика, вихованці ДНЗ Мамій Ваня,Бадан Артур,Березовська Віка стали учасниками ІІ туру конкурсу»Проліски надій» ,екологічна агітбригада (вчитель Лоїк Л.П.) здобула 2-е місце в районному конкурсі екобригад.

 

5        Аналіз виховної роботи

 

У 2017 – 2018 н.р. виховна діяльність школи була спрямована на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державних національних програм.

          Тема, над якою працював педколектив: «Взаємозв’язок  батьківського, учнівського  та  учительського  колективів у вирішенні  питань  навчально – виховного  характеру».  Головна увага приділялася створенню умов для вільного розвитку життєвих компетентностей школяра шляхом залучення його до різноманітних видів творчої діяльності, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

Протягом навчального року питання виховної роботи розглядались на нарадах при директорі: «Про  організацію  та  здійснення якісного  харчування  учнів», «Про  організацію  позакласних  заходів», «Про  роботу  піклувальної  ради  школи» (вересень),  «Про роботу  з  батьками» (березень),  «Аналіз стану роботи з дітьми з багатодітних сімей» (квітень), «Про результативність участі учнів у позакласних заходах» (травень). Були видані накази:   «Про стан виховної роботи у 2016 – 2017 н.р. та завдання на 2017 – 2018 н.р.», «Про патріотичне  виховання учнів школи», «Про ціннісне ставлення до себе», «Про родинно-сімейне виховання» , «Про екологічне виховання».

Розглядалися питання виховної роботи і на засіданнях педагогічної ради: «Стан виховної роботи по формуванню здорового способу життя та сприяння творчому розвитку особистості»;  на засіданнях ради школи, батьківських зборах, засіданнях МО класних керівників, проводились оперативні наради класних керівників.

Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, впроваджуються інтерактивні технології виховання для розвитку інтелекту та творчого потенціалу учнів.

Чітко спланована робота МО класних керівників. В минулому 2017 – 2018 н.р. робота класних керівників спрямовувалась на розвиток інноваційної особистості здатної до життєтворчості та самореалізації, а також впровадження інтерактивних технологій, як засобу розвитку креативної особистості. Певні позитивні результати в даній роботі є: спрямування на всебічний розвиток та системне відстеження психолого-педагогічного розвитку учнів в процесі навчання та виховання, впровадження інтерактивних технологій як засобу розвитку творчої особистості.

Членами МО була вивчена нормативно-правова база для класних керівників та вихователів.

Велика увага приділялась інноваційним технологіям  виховання. Це перш за все  проведення тренінгів з метою підвищення кваліфікації класних керівників; анкетування та індивідуальна робота з учнями.

Класні керівники продовжували роботу над вирішенням проблеми рівневої диференціації, як одного з важливіших засобів індивідуалізації виховання та досягнення кожним учнем державного стандарту вихованості особистості.

Учні школи  брали  активну  участь  у  різних  конкурсах: «Кенгуру» - 7учнів та «Колосок» -14 учнів.

           У всіх вищевказаних конкурсах взяло участь 21 учнів, що становить

87,5 % від загальної кількості школярів.

У школі працювали гуртки (неоплачувані):

 

·        Екологічний «Веселка», керівник Лоїк Л.П.

·        « Умілі  ручки», керівник  Троян О.О.

У всіх гуртках були задіяні 15 учнів, що становить 50% від загальної кількості дітей . Учнівський комітет школи складається з 9 членів і об’єднує в собі такі комісії: комісія дисципліни і порядку, навчальна комісія, господарсько-трудова комісія, спортивна комісія , комісія цікавих справ. Кожною комісією було розроблено і згідно з ними проводилися ті чи інші заходи. Приміром, навчальною комісією в минулому навчальному році було проведено рейди перевірки наявності  домашніх  завдань, щоденників, організовано ведення листів успішності, щомісячно підводилися підсумки рейтингу успішності учнів в школі. В кінці навчального року визначали переможця конкурсу  «Учень  року». Ним була учениця 7 класу Коваль Яна.

Комісія дисципліни і порядку проводила рейди-перевірки дотримування учнями правил поведінки, неодноразово заслуховували на засіданні Учкому учнів, які систематично пропускають уроки без поважних причин та порушують правила поведінки в школі. Членами Учкому організовується і контролюється чергування учнів по школі. Підсумки чергування підбиваються на щотижневій лінійці.

Господарсько-трудова комісія організувала волонтерський загін, який надавав посильну допомогу людям похилого віку, воїнам  АТО.

Однією зі складних проблем школи є наявність дрібних правопорушень серед дітей та підлітків. Тому в нашій школі створено систему профілактичної роботи, яку очолює Рада профілактики правопорушень.

Первинна профілактика:

-       здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи (облік ведеться класними керівниками в класних журналах, черговими вчителями у  журналі  відвідування школи);

-       розроблено правила для учнів;

       -    проводиться цикл бесід на правову тематику.

Вторинна профілактика:

-       в межах учнівського комітету працює комісія дисципліни і порядку, яка стежить за дотриманням правил поведінки учнів в урочний час; у шкільному  автобусі, у  столові, на спортивному  майданчику;

-       учні охоплені постійними і тимчасовими дорученнями;

-       проводиться систематична індивідуальна робота з учнями.

 

 

На нараді при директорі розглядалися питання: «Про результати проходження медичного огляду учнями», «Про  соціальний паспорт школи», «Виховна система класу, як спосіб організації життєдіяльності учнів», «Про дотримання безпеки життєдіяльності».

У вересні в школі проводиться рейд-огляд утримання, навчання та виховання учнів з сімей різних категорій. В результаті рейду складено соціальний паспорт школи. На шкільному обліку перебуває:

-       багатодітних сімей – 5;

-       в них дітей:

                         всього – 19,

                         навчаються в школі – 1;

                         відвідують дошкільну групу – 7;

                         до 3-х років                             -- 2;

-       виховує одна мати – 5;

 

-       кризових сімей – -;

-       в них проживає дітей – -;

-       з категорії «важковиховані» на шкільному обліку – немає;

-       схильних до бродяжництва – немає;

-       дітей-інвалідів – 1

-       дітей під опікою –- .

 

 

6.     Аналіз управлінської діяльності, впровадження інформаційних технологій та експериментальної роботи

Основними напрямками контрольно-аналітичної діяльності були:

    адаптація учнів в 1,5 класах до навчання;

    отримання інформації для педагогічного аналізу;

    надання методичної, практичної допомоги учителям;

    створення оптимальних умов для навчання і розвитку дітей;

    удосконалення навчально – виховного  процесу, реалізація шкільних методичної та виховної тем;

         Протягом навчального року здійснювався внутрішкільний контроль, було вивчено стан викладання предметів: читання,  української  мови  в 1 , 4 класах, німецької мови в 1-8 класах,

образотворчого  мистецтва  та художньої  культури, систему  роботи вчителя інформатики Кривонос С.В., перевірено  стан  ведення  зошитів. Згідно з річним планом школи здійснювався контроль за виконанням рекомендацій, наданих під час контролю адміністрації школи. Усі матеріали  внутрішкільного  контролю узагальнено в аналітичних довідках і наказах по школі.

Сучасний процес інформатизації освіти потребує впровадження інформаційних технологій  у навчання, а також в управління навчальним закладом.

 

7. Пріоритетні завдання, цілі школи в новому навчальному році

В 2018 -2019 н.р. педагогічний та учнівський колективи будуть працювати над створенням школи в якій учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, використовуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти, тобто формування креативної особистості, здатної до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної життєдіяльності.

Така організація роботи потребує запровадження гнучкої системи організації навчального процесу, що відповідає сучасним тенденціям розвитку освітньої галузі, впровадженню педагогічних технологій, які створюють сприятливі умови для вирішення даного питання:

·                          інтерактивні технології розвивають комунікативні навички та активність;

·                          проектні технології, створюють можливості для самостійних досліджень;

·                          тренінги допомагають опанувати нові соціальні ролі та отримати можливості експериментувати у сфері спілкування;

·                          проекти у виховній роботі – обрати вид діяльності відповідно до власних нахилів та уподобань.

Педагогічний колектив школи буде працювати  над  такими  завданнями навчання та виховання:

 

1.  Системний моніторинг освітнього рівня учнів;

2.            Розвиток творчих здібностей учнів на основі використання сучасних педагогічних технологій;

3.            Підвищення рівня педагогічної майстерності через проведення методичних заходів, які б розширювали знання і практичний досвід вчителів;

4.            Стимулювання творчості, демонстрація позитивних здобутків, створення атмосфери пошуку.

Використовувати форми і методи роботи :

1.  Розробка рекомендацій з питань креативних методів навчання та виховання, найбільш ефективних у роботі школи, кожного вчителя зокрема.

2.           Обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних методоб'єднань, вироблення заходів стосовно їх реалізації.

3.           Виконання вчителями запропонованих на засіданнях шкільних методоб'єднань рекомендацій, вироблення заходів стосовно їх реалізації.

4.           Відкриті  уроки, організація взаємовідвідування  уроків, вивчення й виконання вчителями запропонованих рекомендацій.

5.           Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого - педагогічної науки, новими педагогічними технологіями.

Очікуванні результати роботи:

На рівні педагогічного колективу: усвідомлення пріоритетів креативної освіти, впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів, зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, накопичення передового педагогічного досвіду.

На рівні особистості учня: формування рис адаптованої, креативної особистості, яка відкрита новому досвіду, характеризується внутрішньою свободою, емоційно стабільна та інтелектуальна, має адекватну самооцінку, самоаналіз, розвинуте позитивне мислення. 

·      Забезпечувати оптимальне функціонування закладу як цілісної соціально-педагогічної системи, створити умови для ефективної діяльності всіх підсистем.

·        Підвищувати педагогічну майстерність колективу шляхом активної участі в роботі підрозділів методичної структури закладу, участі в роботі районних методичних об'єднань, конкурсах професійної майстерності різного рівня. 

·        Забезпечувати психологічні умови для розвитку особистості учня шляхом упровадження в навчальний процес новітніх педагогічних технологій.

·        Продовжити роботу закладу, спрямовану на збереження і зміцнення здоров'я учнів та прищеплення навичок здорового способу життя. Дотримуватися санітарно-гігієнічного режиму.

·        підтримувати роботу з профілактики  правопорушень.

·        Зміцнювати і поповнювати навчально-матеріальну базу за рахунок позабюджетних надходжень.

·  Забезпечити створення безпечних умов з охорони праці для учнів і працівників закладу, виховання економічної, естетичної, правової та трудової культури.